♥ IHON KUNTOKUURI

Lupasin aiemmassa postauksessa kertoa asioita mitä teen, jos haluan saada ihoni parempaan kuntoon. Itse koen, että suurimmat ihoon vaikuttavat tekijät on suolisto ja stressitaso. Ihon ollessa huonossa kunnossa haluan oikein tankata hyviä ravintoaineita itseeni, jotta kroppa saa työkaluja korjata vahinkoja. 

Voit kokeilla ottaa ottaa ensimmäisellä viikolla pari tapaa käyttöön ja lisätä muita tapoja viikottain sen jälkeen. Suosittelen tätä kuitenkin shokkihoitona, eli kaikki tavat 1-2 viikoksi käyttöön niin huomaat eron parhaiten!😊

Tässä vinkit henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin:

Veden juonti
Koko kroppa toimii paremmin, kun se on nesteytetty hyvin. Vettä kannattaa juoda usein pieniä määriä kerrallaan, jolloin se imeytyy paremmin. Lisää veteen pieniä määriä puhdistamatonta merisuolaa imeytymisen tehostamiseksi. 

Superkasvikset
Syö paljon tummanvihreitä kasviksia, kuten pinaattia, lehtikaalia, parsakaalia. Ne ovat kasviksista ravinteikkaimpia. Tee salaatteja, höyrytä kasviksia tai valmista vihersmoothie. 

Öljy- ja inkiväärishotti
Sisäinen rasvaus öljyllä ja vastustuskykyä inkivääristä. Hyviä öljyjä ovat esim. camelina-, kookos-, oliivi- tai avokadoöljy. Jos öljyjä on hankala saada menemään pelkältään kurkusta alas, niitä kannattaa lisätä eri ruokiin tai esim. aiemmin mainittuun vihersmoothieen.



Pähkinöitä ja siemeniä
Lisää hyviä rasvoja ja proteiinia. Syö pähkinöitä päivittäin kourallisen verran. Superterveelliset chian siemenet on helppo upottaa joka ruoan sekaan. 

Probiootit ja vitamiinit
Probiootteja saat hapatetuista kasviksista, kuten hapankaalista. Tehosta probioottitableteilla. Vitamiinitasot kannattaa käydä tarkastuttamassa ennen pillereiden popsimista. 

Pään tuulettaminen
Kevyt liikunta ja ulkoilma tekee aina hyvää. Jätä puhelin kotiin ja anna tilaa omille ajatuksille. Liiku sen verran kuin hyvältä tuntuu - esimerkiksi vain talon ympäri tai lähde läheiseen metsään ihmettelemään luontoa.


Kiitollisuus
Kiitollisuuden tietoinen harjoittaminen lisää onnellisuutta. Atopian kanssa jää helposti vellomaan kaikkia negatiivisia tunteita mitä se aiheuttaa. Mieti tai mielellään kirjoita ylös päivittäin 3-5 asiaa, joista olet kiitollinen. Kiitollisuuspäiväkirjan kirjoittaminen saattaa aluksi tuntua tosi oudolta, mutta ajan myötä tulet huomaamaan positiiviset vaikutukset. 

Selfcare
Ota vähintään kerran viikossa aikaa vain itsellesi ja keskity tekemään sinulle mieluisia asioita. Liiku luonnossa, lepää kotona, lue kirjaa, kuuntele musiikkia, juo teetä, tee kasvohoito, nauti saunasta, käy kaverin kanssa kahvilla... Mitä tahansa, millä arki unohtuu hetkeksi ja saa sinut hyvälle tuulelle 😊

Kommentit